Altius, marketing, oblikovanje, storitve, d.o.o.

Začnimo projekt skupaj

Čučkova ulica 5
2250 Ptuj
02 749 32 10
Image Alt

Kaj je oglaševanje

Oglaševanje

Kaj je oglaševanje

je dejavnost, s katero želimo uporabnike obvestiti o svojih izdelkih in/ali storitvah in je najpomembnejša tržno-komunikacijska dejavnost. Je vsaka plačana oblika tržnega komuniciranja.

Ima več namenov:

  • Obveščati porabnike o novih izdelkih in storitvah ter izboljšavah obstoječih
  • Pri porabnikih ustvarjati pozitiven odnos do podjetja in izdelkov ter storitev
  • Vplivati na povečanje prodaje izdelkov in storitev
  • Izdelke oz. storitve prikazati na privlačen način
  • Usmerjati neodločene kupce, kako izbirati med več istovrstnimi izdelki ali storitvami
  • Delovati na spremembo ustaljenih navad pri porabi izdelkov ali storitev

Poznamo različne oblike:

  • Oglaševanje objekta – v tem primeru opozarjamo na določen izdelek. Uporabljajo ga proizvodna podjetja, ki nimajo neposrednega stika s končnimi porabniki. Poslužujejo se javnih medijev.
  • Oglaševanje subjekta – to obliko uporabljajo trgovska podjetja, ki neposredno komunicirajo s porabniki. Ne nanaša se zgolj na en izdelek ampak na celotno ponudbo in podjetje. Gradi poslovni ugled in izpostavlja pozitiven odnos do porabnikov
  • Osebno oglaševanje je usmerjeno na posameznika: predstavitveni razgovor, prodajno pismo, testiranje izdelkov …
  • Množično oglaševanje je usmerjeno na širšo ciljno skupino: tiskani mediji, zunanje oglasne površine, digitalni mediji …

Delimo ga lahko  tudi po namenu:

  • za vzpodbujanja povpraševanja
    • Začetno, ko uvajamo nov ali izboljšan izdelek oz. storitev
    • Konkurenčno, ko poudarjamo vrednost izdelka, storitve ali blagovne znamke ter posebne koristi za kupca
    • Primerjalno, ko svoj izdelek ali storitev primerjamo z enim ali več konkurenčnimi in poudarjamo prednosti za kupca v primeru izbire naše ponudbe
  • z namenom spominjanja na izdelek, ko kupce želim samo spomniti, da je naša ponudba še na voljo in jim zagotoviti, da je njihova izbira pravilna
  • z namenom spopadanja s konkurenti – gre za defenzivno oglaševanje, ki nima osnovnega namena pospeševanje prodaje, ampak preprečitev konkurentom vstop na trg
  • z namenom minimiziranja nihanj pri prodaji, do katerih prihaja zaradi sezon, praznikov, vremenskih vplivov … V tem primeru opozarjamo na možnost predčasnega nakupa ali prenosa nakupa na kasnejše obdobje