Kaj je oglaševanje
je dejavnost, s katero želimo uporabnike obvestiti o svojih izdelkih in/ali storitvah in je najpomembnejša tržno-komunikacijska dejavnost. Je vsaka plačana oblika tržnega komuniciranja.
Ima več namenov:
- Obveščati porabnike o novih izdelkih in storitvah ter izboljšavah obstoječih
- Pri porabnikih ustvarjati pozitiven odnos do podjetja in izdelkov ter storitev
- Vplivati na povečanje prodaje izdelkov in storitev
- Izdelke oz. storitve prikazati na privlačen način
- Usmerjati neodločene kupce, kako izbirati med več istovrstnimi izdelki ali storitvami
- Delovati na spremembo ustaljenih navad pri porabi izdelkov ali storitev
Poznamo različne oblike:
- Oglaševanje objekta – v tem primeru opozarjamo na določen izdelek. Uporabljajo ga proizvodna podjetja, ki nimajo neposrednega stika s končnimi porabniki. Poslužujejo se javnih medijev.
- Oglaševanje subjekta – to obliko uporabljajo trgovska podjetja, ki neposredno komunicirajo s porabniki. Ne nanaša se zgolj na en izdelek ampak na celotno ponudbo in podjetje. Gradi poslovni ugled in izpostavlja pozitiven odnos do porabnikov
- Osebno oglaševanje je usmerjeno na posameznika: predstavitveni razgovor, prodajno pismo, testiranje izdelkov …
- Množično oglaševanje je usmerjeno na širšo ciljno skupino: tiskani mediji, zunanje oglasne površine, digitalni mediji …
Delimo ga lahko tudi po namenu:
- za vzpodbujanja povpraševanja
- Začetno, ko uvajamo nov ali izboljšan izdelek oz. storitev
- Konkurenčno, ko poudarjamo vrednost izdelka, storitve ali blagovne znamke ter posebne koristi za kupca
- Primerjalno, ko svoj izdelek ali storitev primerjamo z enim ali več konkurenčnimi in poudarjamo prednosti za kupca v primeru izbire naše ponudbe
- z namenom spominjanja na izdelek, ko kupce želim samo spomniti, da je naša ponudba še na voljo in jim zagotoviti, da je njihova izbira pravilna
- z namenom spopadanja s konkurenti – gre za defenzivno oglaševanje, ki nima osnovnega namena pospeševanje prodaje, ampak preprečitev konkurentom vstop na trg
- z namenom minimiziranja nihanj pri prodaji, do katerih prihaja zaradi sezon, praznikov, vremenskih vplivov … V tem primeru opozarjamo na možnost predčasnega nakupa ali prenosa nakupa na kasnejše obdobje